Фрази “Геній української літератури” чи “Кобзар”, якими називають Тараса Шевченка, дратують учнів. Це – кліше, які не до кінця охоплюють цю постать. Натомість, про Шевченка можна говорити як про “селф-мейд-мен” або “людину, яка зробила себе сама”.
“Ми маємо вигадати, як “продавати” образ Шевченка, говорити про нього як про живу людину. Це не так важко зробити, бо Шевченко є в усіх сегментах нашої культури: від думок про те, що він – ікона і пророк до мемів у соціальних мережах. Треба тільки зрозуміти, які сенси вчитель хоче донести дітям – і пристосувати факти з життя Тараса”, – впевнений завідувач Літературно-меморіального будинку-музею Тараса Шевченка й кандидат історичних наук Мирон Гордійчук.
Він розповів “Новій українській школі” 42 факти про життя Тарас Шевченка
У книзі висвітлюється життя і творчість відомого шевченкознавця Миколи Івановича Мацапури (1900—1974). Подано низку його статей про творчість Т. Г. Шевченка-художника та його оточення. У спогадах співробітників-науковців розповідається про музеєзнавчу діяльність М. І. Мацапури, зокрема зі створення експозицій музеїв у Харкові, Києві та інших містах, про відкриття Державного музею Т.Г. Шевченка у Києві. Книга може зацікавити читачів, небайдужих до нашої історії та творчості великого Кобзаря. Книжка літературознавчих нарисів відомого українського вченого розповідає про духовні зв’язки Т.Г. Шевченка з друзями і знайомими, що проживали в причорноморському місті, пропаганду і поширення його малярських та поетичних творів, вшанування його світлої пам’яті. Йдеться про сценічне відтворення образу великого Кобзаря, героїв його творів, наукову й мистецьку Шевченкіану одеських вчених, письменників, художників, композиторів, майстрів сцени. Видання розраховане на учнівську та студентську молодь, викладачів шкіл, вузів, масового читача.