Рейтинг Користувача: / 5
НайгіршеНайкраще 
Тема: Розв’язування показникових рівнянь.
 

Мета: продовжувати вчити розв’язувати показникові рівняння використовуючи корені рівнянь, розшифрувати слова в крилатих виразах.

Очікувані результати: Після даного уроку учні зможуть знати різні способи розв’язування показникових рівнянь; вміти використовувати властивості степеня з ірраціональним показником; використовувати властивості показникової функції.

Завдання:
-    навчальні: відтворити знання про властивості степеня з раціональним показником, властивості показникової функції при розв’язуванні рівнянь, сформулювати знання про способи розв’язування показникових рівнянь, вміння словами задати вираз, розв’язувати квадратні рівняння, почати формувати вміння до розв’язування показникових нерівностей;
-    виховні: виховувати уважність, кмітливість, акуратність, активність, працьовитість у ході уроку; самостійність, відповідальність, зацікавленість результатами роботи, упевненість у необхідності знань, готовність висувати припущення. Гіпотези, ділитись думками, робити висновки;
-    розвиваючі: розвивати увагу мислення, пам'ять, культуру математичної мови; уміння працювати самостійно, коментувати виконання завдань, робити висновки, перевіряти свої дії, використовувати попередні знання для формування нових знань; вміння використовувати властивості степеня з раціональним показником, розв’язування квадратних рівнянь, виконувати дії над дробами, звільнятись від ірраціональності, словниковий запис виразу, його мотивація, пояснення, продовжити роботу з загальнонавчальних навичок, сприяти розвитку комунікативних, інформаційних, філософських, літературних, соціальних компетенцій в ході уроку.

Тип уроку: вироблення нових вмінь і навичок.

Методи:
-    словесний: коментар до виконання завдань, евристична бесіда, метод мотивації, метод заохочування;
-    практичний: виконання письмових вправ, самоперевірка, метод мотивації, робота біля дошки, зошитах, робота з українським алфавітом, коментоване виконання вправ, складання логічного вислову, обґрунтування дії, захист своєї думки;
-    наочні: крилаті вислови, робота з підручником.

Структура:
1.    Організаційно-психологічна частина. (1 хв.)
2.    Підготовка до свідомої навчальної праці, об’ява мети, мотивація, актуалізація опорних знань, вмінь. (9 хв.)
3.    Закріплення матеріалу при розшифруванні слів та складанні висловів.(30 хв.)
4.    Підбиття підсумків. (2 хв.)
5.    Домашнє завдання з коментарем.(2 хв.)
6.    Повторити вислови та прокоментувати.(1 хв.)

 

Хід уроку

1.    Привітання. Повідомлення теми та мети уроку.
2.    Актуалізація опорних знань. Запитання до учнів:

-    Яке рівняння називається показниковим? Навести приклади.
-    Чи має розв’язок показникові рівняння  , якщо   < 0 ?
-    У чому полягає спосіб зведення до спільної основи під час розв’язування показниковим рівнянь?
-    У чому полягає спосіб винесення множника за дужки під час розв’язування показникових рівнянь?
-    Як розв’язуються показникові рівняння виду  ?
Вчитель: Час, найкращий рецензор, він вказує, що варте уваги а що ні. Перед вами висловлення які пройшли випробування часом. Деякі слова в них закриті. Зможемо їх дізнатися коли розв’яжемо показникові рівняння. Знайдемо корені, які відповідають номерам букв українського алфавіту і отримаємо слово.
Вислови:
Вислів 1

Т

Е

Р

П

І

Н

Н

Я

І

Т

Р

У

Д

13

7

21

20

12

18

18

32

23

21

24

6

ВСЕ ПЕРЕТРУТЬ.
М. Некрасов

Вислів 2

 З УСІХ СКАРБІВ НАЙКРАЩИЙ, ЙОГО
НЕ  МОЖНА НІ ЗНИЩИТИ, НІ ЗГУБИТИ, НІ ВКРАСТИ.
Г. Сковорода

З

Н

А

Н

Н

Я

10

18

1

18

18

32

 

 

 

Вислів 3

М

І

Р

А

17

12

21

1

 

 

 

 САМЕ БЛАГОРОДНЕ.
Єгипетська мудрість

 Вчитель: Починаємо розв’язувати рівняння, щоб заповнити таблицю першого вислову:

1)    2)   3)  4)

                 5)  6) 
За отриманими відповідями складіть слова, яких не вистачає у вислові.
Переходимо до другого  і третього висловів:
1)
розв’язків не має
 
Вчитель: Розкладіть корінь на два натуральних числа: нехай   Тоді з коренів рівняння скласти вирази і знайти їх значення, яке відповідає літері українського алфавіту.
а)Сума першого кореня і четвертої степені другого кореня: 
б) Двозначне число перший корінь – число десятків, другий – число одиниць. ()
в) Двозначне число другий корінь – число десятків, перший корінь – число одиниць. ( )
г) За якої умови, обидва корені рівні?  ( )
Знайдіть букви і складіть з них слово. Вибрати слово МІРА.


2) 
Складемо з коренів рівняння вирази і знайдемо їх значення:
а) Сума кубу другого кореня і добутку першого і другого коренів ( )
б) Сума четверта степінь другого кореня та добуток першого і другого коренів. ( )
в) Нульова степінь суми першого і другого коренів.
г) П’ята степінь другого кореня ( )
Допомога від вчителя:В цьому слові шість букв, три з них під номером 18. Складіть слово. (ЗНАННЯ).
Із двох отриманих слів МІРА і ЗНАННЯ обміркуйте, яке по змісту підходить в другий і третій вислів.
3.    Підведення підсумку уроку. Оцінювання.
4.    Домашнє завдання: повторити властивості показникової функції, варіант І по дидактичному посібнику.
Сильним учням скласти три показникових рівняння.
     5. Повторити одержані вислови та прокоментувати.
Джерело: http://yrok.com.ua/2009-01-02-11-53-57/2008-10-28-15-12-30/cat_view/51--.html?start=5

 

 

 

Вашу публікацію на сайті може засвідчити Сертифікат

mini

Революція гідності. Війна. Рівненщина

Сайт пам'яті загиблих
Революція гідності. Війна. Рівненщина

Опитування

Які джерела електронних ресурсів Ви використовуєте найчастіше?
 

Інше