Рейтинг Користувача: / 0
НайгіршеНайкраще 

Урок читання для учнів 1 класу

з затримкою  психічного розвитку

з використанням здоровязбережувальних технологій

Тема:

У світі казки чарівної

(українська народна казка «Вовк та козенята»)


Петрушко Ірина Леонідівна,

вчитель початкових класів

КЗ "Тучинська спеціальна загальноосвітня

школа-інтернат І-ІІ ст."

Рівненської обласної ради

Мета: поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості, вчити розрізняти такі тори серед інших, орієнтуватися в їхніх особливостях; вчити визначати головну думку казки, розвивати навички правильного читання, уміння відтворювати зміст прочитаного; виховувати любов та читацький інтерес до народних казок; спонукати дітей до ведення здорового способу життя.

Обладнання: запис казки «Вовк та козенята», ілюстрації до народних казок, картки для читання, картка «Лабіринт», малюнки кози та вовка, картки до гри «Який склад загубився?».

Форми роботи: індивідуальна, у парах, колективна.

 

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.

Вчитель. Ось і дзвоник продзвенів

Для маленьких школярів,

Він покликав на урок

У чарівний світ казок.

У сиву давнину із сонячного проміння, аромату квітів  і таємниці живої води народилася казка. І світ Божий одразу повеселішав. Бо казка навчала людей любити красу, творити добро, дарувати натхнення.

І ми, діти, читаючи казки, станемо добрішими, щирішими, навчимося співчувати, переживати.

ІІ. Мовна розминка.

- Жодна людина не може гарно читати, якщо в неї слабкі легені та очі. Тому ми повинні постійно їх тренувати.

1. Тренуємо легені

У кого найбільша кулька (імітують надування кульки).

Читаємо кожен рядок на одному диханні.

Чистомовка

За – за – за – замекала … (коза).

Му – му – му – прив’язали ми … (козу).

Зо – зо – зо – йди сюди, … (козо!)

Зе – зе – зе – дід їй сіно … (везе).

Зі – зі – зі – є що їсти цій … (козі).

Зи – зи – зи – буде молоко нам від … (кози).

2. «Фонетична зарядка».

— Як капає дощ?

— Як гуде джміль?

— Прилетів комарик.

— Дмухнемо на кульбабу.

— Зробимо тишу.

3. Тренуємо очі:

«Жмурки». Міцно-міцно замруж очі на 5 секунд, а потім відкрий їх.

«Метелик». Поморгай оченятами, як махає крилами метелик – швидко і легко.

«Світлофор». По черзі закривай то лівий, то правий очей, як блимає залізничний світлофор.

«Вгору-вниз». Подивися спочатку вгору, потім вниз, не нахиляючи голови.

«Годинник». Нехай очі дивляться то вправо, то вліво, як годинки: «тік-так». Повтори цю вправу 20 разів.

4. Розчитка

Каз                         ка

Каз                         ати

Каз                         кар

Каз                         ковий

Каз                         очка

Каз                         иться

- Яке слово “зайве”? Чому?

5. Розучування скоромовки.

Ішли кози поза лози
капусту садити.

Прочитати напівголосно і повільно; голосно і швидко; весело, сердито.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Казок є дуже багато. І всі вони різні. Але у них є одна мета. А яка, ви дізнаєтесь, коли прочитаєте прислів’я у «лабіринті».

1. Лабіринт

к                     в           ,          я                     с                     ж          .

 

а          а          ч          ь          к          а         в          і          и          ь

 

з          к          и          т                      н          і          т                     т

3. Мозкова атака

- А зараз перевіримо свої знання. Впізнайте, з яких казок уривки, які я вам прочитаю.

  • Старенька бабуся у лісі жила ,

Гостинці для неї онука несла.

Вовк дівчинку цю по дорозі зустрів.

Як казка зветься? Хто б відповів?

(«Червона Шапочка»)

  • А мишка бігла, хвостиком зачепила

І яєчко розбила.

(«Курочка Ряба»)

  • На городі виростала,

Сили набирала,

Непомітно, дуже швидко,

Великою стала.

Став тут дід усіх гукати

Ту красуню рвати.

А цю казку, діти, ви

Встигли відгадати?

(«Ріпка»)

  • Ой, набридло на віконці

Все на сонечку сидіть.

Я візьму і покочуся,

Щоб побачити весь світ.

(«Колобок»)

(Демонстрація ілюстрацій)

ІV. Оголошення теми уроку.

- А про кого ми будемо читати сьогодні казку, дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки.

З рогами, а не бик,                      По полю, по лісу гасає,

Доять, а не корова.                     Овечок хапає, усіх лякає.

Кору здирає,                                 (Вовк)

А кошиків не плете.

(Коза)

- Де живуть ці тварини?

- Як виє вовк?

- Як мекає коза?

- Чи можуть вони говорити?

- А от на сторінках нашого підручника ви побачите, що тварини говорять і з ними відбуваються різні цікаві пригоди.

V. Робота над казкою «Вовк та козенята».

1) Виконання системи кінезіологічних вправ, для розвитку міжпівкульової взаємодії (поліпшують розумову діяльність, сприяють запам’ятовуванню, підвищують стійкість уваги).

Кілечко

Почергово і якнайшвидше перебирайте пальці рук, з’єднуючи в кільце з великим пальцем послідовно вказівний, середній і т. д. Вправа виконується в прямому і в зворотному порядку (від вказівного до мізинця і навпаки), на початку – кожною рукою окремо, потім разом.

Кулак – ребро - долоня

Три положення руки на площині столу. Долоня на площині, стиснута в кулак долоня, долоня ребром, долоня на площині. Виконується спочатку правою рукою, потім – лівою, потім двома разом. Кількість повторень – 8 – 10 разів.

Лезгинка

Ліву долоню складіть у кулак, великий палець відставте убік, кулак розгорніть пальцями до себе. Правою рукою в горизонтальному положенні доторкніться до мізинця лівої. Після цього одночасно змініть положення правої і лівої рук. Повторіть 6 – 8 разів. Прагніть високої швидкості зміни положень.

Вухо - ніс

Лівою рукою візьміться за кінчик носа, а правою – за протилежне вухо. Одночасно відпустіть вухо і ніс, лясніть у долоні, змініть положення рук на навпаки.

2) Читання казки вчителем (або розповідь).

— Чи сподобалася вам казка?

— Хто дійові особи?

3) Словникова робота.

— Поповнимо словничок новими словами.

а) Читання слів у «Читанці».

— Прочитайте слова мовчки.

Зміст яких слів не зрозумілий?

— Читаймо слова «ланцюжком».

— Прочитайте слова, в яких наголос на першому складі.

б) Гра «Знайдіть пару».

Повернеться                             відчиниться

           image001

          image002

Відімкніться                            прийде

 

в) Читання казки учнями мовчки.

— Чому коза залишила своїх діток вдома самих?

— Як слід читати казку? (Повільно, не поспішаючи)

г) Читання казки вголос «ланцюжком».

— Яким перед вами постав вовк? Коза? Козенята?

— Про кого можна сказати так:

• добра, любляча, дбайлива;

• злий, підступний;

• слухняний?

(Коза, вовк, козенята)

Фізкультхвилинка

Встаньте діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній

І до сонця потягніться.

В різні боки нахиліться,

Веретеном покрутіться,

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.


Гімнастика для очей (офтальмотренаж)

image004

д) Вибіркове читання.

— Прочитайте ще раз мовчки пісеньку Кози і Вовка. Чим вони відрізняються?

— Прочитайте зачин казки. Скільки було козенят?

— Прочитайте кінцівку казки. За що Коза похвалила своїх діток?

— Розгляньте малюнок (на сторінці підручника) до казки, відшукайте у тексті речення до нього.

— Які ще малюнки до казки намалювали б ви?

є) Гра «Закінчіть речення».

«Козенята почують матір…»;

«Вовк підслухав, як…»;

«Чуємо, чуємо, — та…»;

«Повернулася Коза додому і…».

ж) Мовно-логічне завдання «Який склад загубився?»

Поверну…ся   ко…    до   до…    і   похва…ла    ді…    за   те,   що   вов…ві   две…    не    від…нили.

VІ. Підсумок урок

— Який розділ почали вивчати?

— Що найбільше сподобалося на уроці?

— Хто з героїв казки сподобався, а хто — ні? Чому?

Гра «Впізнайте героїв казки»

Відгадування загадок.

Ходить хмуро між дубами,

Хижо клацає зубами.

Зачаївся він, примовк…

Грізний звір цей, звісно… (вовк).

 

З рогами, а не бик,

Доять, а не корова.

Кору здирає,

А кошиків не плете. (Коза)

— То чого вчить нас казка «Вовк та козенята?»

—  «Створи історію за прочитаним» – дитині пропонується викласти зміст прочитаного на піску з допомогою фігур.

 

Вашу публікацію на сайті може засвідчити Сертифікат

mini

Революція гідності. Війна. Рівненщина

Сайт пам'яті загиблих
Революція гідності. Війна. Рівненщина

Опитування

Які джерела електронних ресурсів Ви використовуєте найчастіше?
 

Інше