Рейтинг Користувача: / 0
НайгіршеНайкраще 

Конспект уроку з математики в 1 класі для дітей

з затримкою психічного розвитку

з використанням здоровязбережувальних технологій


Тема:

Закріплення додавання і віднімання чисел на основі нумерації в межах 100.

Розвязування прикладів та задач


Петрушко Ірина Леонідівна,

вчитель початкових класів

КЗ "Тучинська спеціальна загальноосвітня

школа-інтернат І-ІІ ст."

Рівненської обласної ради

Мета:

навчальна: закріпити знання письмової та усної нумерації чисел 1 – 100; вправляти учнів у розв’язанні прикладів і задач на додавання і віднімання у межах 100;

розвивальна: розвивати логічне мислення, самостійність шляхом впровадження здоров’язбережувальних технологій; збагачувати знання учнів про природу;

виховна: виховувати любов до точної науки – математики, до природи спонукати дітей до ведення здорового способу життя.

Тип уроку: Інтегрований урок-подорож.

Інтеграція предмету: Математика. Природознавство. Трудове навчання

Обладнання:

Хід уроку


І. Нервово психологічна підготовка учнів до уроку.

Привітання природі. (всі діти разом)

«Доброго ранку, чиста водице!» (вихідне положення: стоячи, ноги прямі, руки опущені донизу під кутом 30* до тіла, долоні паралельні підлозі);

«Доброго ранку, життєдайне повітря!» (руки на ширині плечей, долоні перпендикулярно до передпліччя, руки рухаються вперед-назад);

«Доброго ранку, ласкаве Сонечко!» (руки тягнуться догори).

Діти, візьміться за руки, подаруйте друзям частину своєї любові й тепла, побажайте одне одному успіхів. Посміхніться.

ІІ. Організаційний момент.

Вчитель. – Діти! У народі кажуть: «Добрий гість – дому радість». Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Подаруйте їм посмішку, побажайте доброго дня.

(учениця до гостей)

Бажаю Вам щастя,

Не такого як сонце, бо сонце пече,

Не такого як річка, бо річка тече,

Не такого як вітер, бо вітер гуляє,

А такого як небо, бо небо безкрає!

Вчитель: Усі сідайте тихо, діти.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель. – Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо виконувати різні цікаві завдання.

Вправа «Мікрофон»

Вчитель. – Діти, але перш ніж розпочати подумайте і скажіть, яким має бути наш урок (відповіді дітей: цікавим, навчальним, продуктивним, трохи казковим, веселим, загадковим, проблемним)

–А ви на уроці якими повинні бути? (уважними, зібраними, активними, наполегливими, вправними, кмітливими, працьовитими)

– Отже, щоб урок був таким, як ви хочете, залежить від вашої активності, уважності, творчості.

– Я думаю настрій у всіх хороший! А якщо хтось засумував, то хай зробить так як радить давня японська традиція, коли у людини псується настрій або погіршується емоційний стан, треба  вимовити жартівливу фразу: «Тух – тібі  – дух», – і на обличчі обов’язково  з’явиться  усмішка і настрій  поліпшиться.

А працюватимемо ми під гаслом:

Ми працюєм дружно й плідно,

Щоб життя прожити гідно.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель. - Поспішаючи сьогодні до школи, я зустріла по дорозі незвичайного птаха, який передав для вас конверт. Але цей птах дуже просив не називати його. Допоможе нам відгадати цього птаха загадка:

Довгі ноги, довгий ніс,

Прилетів — обід приніс

Смачних жабеняток

Для своїх маляток. Журавель

Учень 1. Отже, це був журавель – найвищий птах на Україні.

Висота його тіла – 1м 2 дм.

Вчитель. Запишіть це у дециметрах і сантиметрах (1м 2 дм = 12 дм =120 см).

(Вчитель розміщує на дошці зображення журавля з конвертом під крилом)

– Що ж у ньому? Прочитаємо? ( Зачитується лист.)

«Добрий день, мої маленькі розумнички! Пише вам тітонька Сова, з Лісової школи! Звертаюсь до вас  по допомогу! Мої учні зовсім розлінилися, погано читають, не акуратно пишуть, неуважні! Біда та й годі! Покажіть моїм неслухам як варто себе вести на уроці! Завчасно дякую, мої любі!»

Вчитель. Але у нас зараз урок математики і нам потрібно повторити все, що ми вивчили про дії додавання і віднімання двоцифрових чисел в межах 100.

– Що ж робити? Відмовити Сові?

Давайте зробимо так: закріпимо наші знання про дії додавання і віднімання двоцифрових чисел в межах 100 і розв’язування задач і створимо казкову книгу, в яку будемо протягом уроку вкладати сторінки з порадами. Вони допоможуть звірятам вивчати математику в Лісовій школі. А після уроку відішлемо цю казкову книгу Сові.

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.

Вчитель. Давайте спробуємо допомогти лісовим школярам і виконаємо нелегкі завдання.

Від кого перше завдання ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Все життя живе у воді,

Вся срібляста, у лусці.  Риба

Учень 2. Відомо близько 25 тис. видів риб. Вони холоднокровні, температура їх тіла така сама, як температура води. Якщо вода дуже холодна, риба стає млявою і взагалі перестає рухатися. Є риби, які розвивають швидкість до 100 км/год. Найбільша риба – китова акула. Її довжина – від 12 м, а вага – до 20 тон.

Вчитель. Ви знаєте, що риби не вміють говорити, тому завдання мовчазне.

1. Виконання кінезіологічних вправ: «Пальчики вітаються», «Кулак-ребро-долоня».

У кожної дитини на голові мішечок з сіллю.

2. Каліграфічна хвилинка.

Вчитель.

Відкрийте зошити і запишіть дату.

Зошит свій я відкриваю

І під нахилом кладу.

Ручку правильно тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь,

За роботу я берусь.

– Які ви знаєте весняні місяці?

– Якими цифрами вони позначаються за календарем (3,4,5)? Знайдіть суму чисел (12).

– Це число і буде наша каліграфічна хвилинка.

– Якими цифрами позначається число 12 ( «1» і «2»)

– Запишіть один раз число 12.

– Запишіть число в якому 1 десяток і 2 одиниці (12).

– Запишіть число, яке слідує за числом 11 (12). Передує число 13 (12).

– Знайдіть и запишіть суму чисел 10 і 2, 11 і 1, 12 і 0, різницю чисел 13 і 1, 12 і 0, 14 і 2.

Якого правила ви дотримувались, коли писали цифри?

Пишіть каліграфічно.

(Прикріплюємо пораду на дошку до «Книги порад».)

Вчитель. Відгадайте наступного учня Лісової школи.

У зеленому жакеті,

Галасує в очереті.

Хоч і плавати мастак,

А не риба і не рак. Жабка

Учень 3. Також холоднокровні, як риби. В тропічних лісах водяться яскравого кольору жаби: малинові, сині, жовті. Це отруйні жаби. Є жаби-великани, їх вага досягає 5 кг. Є літаючі жаби, які перестрибують з гілки на гілку ніби літають, широко розставив пальці на лапах, як парашут.

- Оскільки, жаби швидко стрибають, то і рахувати ви повинні швидко та правильно!

3. Усний рахунок.

Вчитель.

• Полічи десятками до 100.

• Назви «сусідів» числа 50; 79; 93.

• Назви число, в якому 6 дес. і 7 од., 8 дес. 2 од., 9 дес., 10 дес.

• Скільки повних десятків в числі 86; 40; 59?

Порівняння чисел і виразів із застосуванням знаків «більше» і «менше»

— Порівняйте числа, поставте знак: «<», «>» або « = ».

  1. □ 61        80 □ 12        1 л □ 11 л

97 □ 50        28 □ 43        1дм □ 10 см

Рахуйте уважно, без помилок.

Фізкультхвилинка (під музику)

– Відгадайте наступну загадку.

Я труд поважаю,

Все літо літаю,

В поле, до гаю,

Збираю медок

Із різних квіток.

Кого не злюблю –

Жалом колю.

Бджола

Учень 4. Бджоли – трудівниці, вона запилюють культурні рослини і дають мед. Живуть вони сім’ями, що називається рій. Свою «родину» розпізнають по запаху, що притаманний тільки їм. У них є своя цариця – матка. Спілкуються між собою за допомогою танців.

Одну чайну ложку меду 200 бджіл збирають добу, а 1 бджола повинна облітати 7 мільйонів квіток.

4. Офтальмологічна пауза «Соняхи»

Вчитель. – Діти, бджілка літаючи по квітах зустрічає багатьох своїх знайомих. Ваше завдання уважно подивитися та запам’ятати, кого зустріла бджілка.

5. Розв’язування задачі (творча робота).

Прочитати умову, вибрати запитання, які підійдуть до даної задачі.

На лісовій галявині росло 20 берізок, а дубів – на 9 менше.

Запитання:

1. Скільки всього дерев росло на галявині?

2. Скільки дубів росло на лісовій галявині?

3. Скільки ялинок росло на галявині?

Розв’язавши задачу усно діти записують розв’язання в зошит.

Уважно вивчайте умову задачі.

Вчитель. Діти, ви всі молодці, гарно справилися з завданнями.

Діти виконують вправу «Кубик»

Вчитель кидає одному з учнів кубик. Учень розглядає грані з питаннями. Вибравши одне питання, відповідає на нього .

Потім кидає кубик будь – якому іншому гравцеві .

1. Що цікаве відбувалося?

2. Що нового дізналися?

3. Що сподобалося?

4. Що не сподобалось?

5. Чого навчилися?

6. Як будете застосовувати ?

Вчитель. – Але до нас проситься ще один гість. Який ви дізнаєтеся із загадки:

Чув я десь таке повір’я:

Коли в птаха біле пір’я,

Птах цей символ миру в світі.

Як же він зоветься, діти?    Голуб

Вчитель. Голуб – Символ Святого Духа. А також – щирої любові, злагоди й ніжності. Голуб і голубка в парі – символ вічної й вірної любові.

Особливою любов'ю користуються за те, що в час, коли Христос помирав, розп'ятий на хресті, й прийшли воїни, аби перебити його гомілки, голуби кричали: «Вмер! Вмер!» – і Христа залишили в спокої...

Вважається, що хата, де водяться голуби, ніколи не знатиме пожежі.

За багатьма повір'ями, голуба не можна ні вбивати, ні вживати в їжу, бо це - великий гріх, за яким не минути нещастя.

Учень 5. Найбільше в світі щастя – це мир на землі, коли на ній розквітають чарівні квіти, а люди живуть спокійно, земля не здригається від страшних вибухів, а діти вчаться, здобувають знання, щоб зробити наш край ще прекраснішим. Мир на землі – це найбільше благо, бо є тато і мама, ніхто не гине у боях, і багато радості у світі.

Вчитель. – А зараз, мені хотілося, щоб ми всі зробили цього голуба миру із кольорового паперу. У кожного на парті є схема виконання.

Беремо квадратний папір.

Згинаємо його по діагоналях, навхрест.

Складаємо листок по діагоналі в трикутник.

Загинаємо вершини трикутника разом в праву сторону до лінії згину.

Розкладаємо вершини так, щоб утворився невеличкий квадратик.

Згинаємо виріб навпіл, гострими кутиками вверх.

Відгинаємо крильця вниз. Перевертаємо виріб. Правий кутик виробу вгинаємо так, щоб утворилися голова і дзьоб.

 100

Не заважайте працювати іншим.

V. Підсумок уроку.

Вчитель. На жаль так сталося в Україні, що ми повинні захищати нашу єдність держави Україна, її територію та кордони, її незалежність. Тисячі солдатів, наших вірних, сміливих захисників, обороняють нашу землю від ворогів. Давайте за них помолимось. (Діти встають, запалюються свічки.)

Молитва за Україну

О, Боже ласкавий, з високого неба,

Послухай молитву й благання до Тебе.

Спаси Україну від злої навали,

Щоб більше дітей батьки не ховали.

 

В молитві до Тебе всі руки складаєм,

Стоїмо на колінах, всі щиро благаєм:

Не дай рідну землю розділити й забрати,

Не дозволь в Україні знов кров проливати.

 

Вчитель.

Потрібен мир – тобі й мені

І всім на світі дітям!

Не тільки вранці навесні

Нехай нам сонце світить.

Потрібен мир, трава в росі,

Усміхнений нащадок.

Потрібен мир усім-усім,

Отриманий у спадок.

 

 

Вашу публікацію на сайті може засвідчити Сертифікат

mini

Революція гідності. Війна. Рівненщина

Сайт пам'яті загиблих
Революція гідності. Війна. Рівненщина

Опитування

Які джерела електронних ресурсів Ви використовуєте найчастіше?
 

Інше