Рейтинг Користувача: / 0
НайгіршеНайкраще 

Дроботун Олена Григорівна

На допомогу

класному керівникові

«Формування ціннісного ставлення

особистості до природи»


2017


Дроботун О. Г.
Формування ціннісного ставлення особистості до природи

Грем’яцький освітній округ.
 

Методичний посібник. – 2017.

 Автор: Дроботун Олена Григорівна, класний керівник  Грем’яцької ЗОШ І-ІІІ ст., спеціаліст І категорії.   

Даний посібник містить розробки годин спілкування, тренінгів,  виховних годин.
Створений з урахуванням психологічних особливостей  дітей.
Адресований класним керівникам.
Рецензенти:
Климчук С.П.
- заступник директора з виховної роботи
Грем'яцької ЗОШ І-ІІІ ст.
Остапчук  Ж.А. - методист районного методичного кабінету
відділу  освіти Острозької райдержадміністрації.

Розглянуто та затверджено на засіданні науково-методичної ради Острозького районного методичного кабінету
(Протокол №3 від 05.12.2016 року)

Вступ

Виходячи з вимог та завдань Програми національного виховання учнівської молоді на 2008 – 2020 роки,  я провела моніторинг, створила копилку  корисних справ. Вивчивши інтереси учнів спланувала роботу як класний керівник.

План діяльності класного колективу охопив всі напрями Програми національного виховання учнівської молоді на 2008 – 2020 роки. Останні сім  років працюю над «формуванням ціннісного ставлення особистості до природи».

Метою  програми виховання є  усвідомлення цінності природи в житті людини, самоцінності природи; почуття особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальність за них; здатність особистості гармонійно співіснувати з природою, поводитись компетентно, екологічно безпечно.

Для досягнення означеної мети передбачено реалізацію таких завдань:

  • формування  природничого та екологічного світогляду особистості;
  • формування готовності дитини до правильної взаємодії з навколишньою природою;
  • виховання інтересу до пізнання природи, відповідального ставлення до неї;
  • формування інтересу до пізнання природи, відповідального ставлення до неї;
  • формування розуміння необхідності гармонійного співіснування людини і природи, гуманного ставлення до навколишньої природи;
  • формування позитивної мотивації на природоохоронну діяльність;
  • формування в особистості внутрішньої потреби знати, покращувати екологічний стан природного середовища.
  • виховання  відповідальності за збереження природи;
  • розвиток навичок науково – дослідницької, практично – моделюючої роботи з пізнання природи;
  • формування соціальної активності особистості, спрямування її потужну природоохоронну діяльність;
  • розвиток умінь та навичок розробки та впровадження екологічних проектів.

Результатом роботи  є :

  • сформованість екологічної культури та компетентності особистості;
  • здатність гармонійно співіснувати з природою;
  • активна участь у природоохоронній діяльності;
  • турбота про екологічну безпеку соціуму;
  • володіння навичками екологічного просвітництва.

Вважаю, що любов до природи являється основною частинкою любові до Батьківщини.  Тому стараюся виховувати інтерес до рослинного, тваринного світу не лише на уроках біології, географії, а й в позакласній виховній роботі.

Маю напрацювання з даного питання.

  • Години спілкування:
  • Дім у якому ти живеш ;
  • Ліс краса і багатство краю;
  • Квітка надії, ніжності і тепла.

Усний журнал:

  • Білий лелека – символічний птах  українського народу, окраса рідної природи;
  • Збережемо землю зеленою, повітря чистим і водойми блакитними.  Подорож. 
  • Мандрівка з кімнатними рослинами ;
  • Збережемо красу земну;

Інтелектуальна гра:

  • У природі все буденне і святкове;
  • Наші зелені друзі;
  • Перші квіти весни;

КВК:

  • Люби природу в собі, а не себе в природі.

За період роботи класним керівником  я систематично націлюю  учнів на участь у акціях, конкурсах, змаганнях з природоохоронного напрямку.

Так учні класу беруть участь в операції «Живе срібло». Вони охороняють і відтворюють рибні запаси прісної водойми в с. Грем’яче.

Щорічно беруть участь у  Всеукраїнському конкурсі «До чистих джерел». Вивчають екологічні проблеми малих річок та водойм.

У рамках походу «Біотоп» приймали участь в операції  «Мурашка». З метою охорони корисних мурашок провели огородження 10 мурашників у лісі  с. Грем’яче.

Щорічно  беремо участь у операції «Первоцвіт» і встановили, що на території лісу зустрічається  первоцвіт весняний, який занесений до Червоної книги України.

В січні приєднуємось до акції «Наша допомога птахам». В рамках акції виготовляємо годівнички та  шпаківні, які розвішуємо на території школи та біля своїх домівок.

Взагалі, всю свою увагу я намагаюся зосередити на духовному світі особистості, на розвитку пізнавальної активності та самостійності учнів, на формуванні свідомої дисципліни. Практикую в своїй діяльності різні форми роботи, враховуючи інноваційні технології. Особливо люблять діти тренінги, години спілкування, рольові ігри, екскурсії, конкурси, змагання.


Орієнтовні форми та зміст виховної діяльності
5 клас

•    Години спілкування «Життя вимагає руху», «Флора і фауна України та рідного краю».
•    Екскурсія в природу «Вже брами літа замикає осінь».
•    Екологічний десант «Нагодуй птахів».
•    Інтелектуальний хокей з теми : «Гірські породи».
•    Екологічні читання «Звідки береться і куди  дівається вода».
•    Усний журнал «Рослини – символи України».
•    Розробка екологічних проектів «Майбутнє природи мого краю».
•    Екскурсія в природу «Заповідні місця Рівненщини».
•    Конкурс «Природа – людині, людина – природі».
•    Бесіда – мандрівка «Квіти – посмішка природи».
•    Розмова в дружньому колі «Бережи ліс! Це запорука твого здоров’я!».
•    Акція «Букет замість ялинки».

6 клас
•    Екологічний марафон «Вода – безцінне багатство. Бережіть її».
•    Екологічний десант «Ліс – не школа, а всіх вчить».
•    Акція «Парки – легені міст і сіл».
•    Ділова гра «Займи позицію» з теми «Червона книга України».
•    Екологічна вікторина «Пори року».
•    Година спілкування «Природа – наш дім», «Світ природи».
•    Учнівська конференція «Земля – планета Сонячної системи».
•    Фотовиставка «Я і природа».
•    Гра – подорож «Рослини моєї вулиці».
•    Розробка проектів «Майбутнє природи в твоїх руках».

7 клас
•    Інтелектуальна гра «Чи знаєш ти водойми нашого  краю».
•    Години спілкування «Мій край – моя історія жива», «Берегти і примножувати природні багатства України».
•    Посиденьки у фітобарі «Планета здоров’я».
•    Слабка ланка «Царство фауни».
•    Екологічний проект «Бережіть воду».
•    Природоохоронна естафета «Знай і люби свій край».
•    Розмова в колі «Екологічні проблеми України та Рівненщини».
•    Екологічна стежка «Я – маленька часточка природи».
•    Анкета думок «Майбутнє природи мого Поліського краю».
•    Просвітницький тренінг «Збережемо природні святині».

8 клас
•    Години спілкування «Цінуймо природу України і рідного Поліського краю», «Уміймо природу любити, кожній стеблинці радіти», «Екологічні проблеми Рівненщини», «Цілющі властивості лікарських рослин».
•    Конкурс знавців гірських порід «Бліц».
•    Інтелектуальна гра «Умови життя на планеті Земля», «Рослинний і тваринний світ України».
•    Круглий стіл «Чи збереже людина природу?».
•    Гра у форматі «Що?» «Де?» «Коли?» з теми : «Небесні тіла».
•    Екологічний бумеранг «Я мрію жити в чистому місті».
•    Перегони екологів «Зелений дивосвіт».
•    Пошукова гра «Ліки поряд з нами».

9 клас
•    Години спілкування «Мій  рідний край, моя земля», «Рослини у творах мистецтва».
•    Екологічний бумеранг «Подорож у світ природи», «Чорнобильська трагедія».
•    Інтелектуальна гра «Вони з Червоної книги».
•    Екологічний проект « Майбутнє природи Рівненщини».
•    Пошукова гра «Знайди помилку з теми «Тіла і речовини».
•    Брейн – ринг «Чи знаєш ти природу Погориння?»
•    Акція «До чистих джерел».
•    Екологічна стежка «Досліджуємо природу рідного краю».

10 клас
•    Години спілкування «Жити в злагоді з природою», «Природа в музиці і музика в природі», «Чи можна пізнати загадки природи?».
•    Акція «До чистих джерел» , «Майбутнє лісу в твоїх руках».
•    Екологічні посиденьки «Збережемо природу рідної Землі».
•    Науково – пізнавальна гра «Екологічне маркування безпечних для споживання товарів».
•    Науково – практична конференція «Екологічні  проблеми України ( Рівненщини) та шляхи їх розв’язання».
•    Ділова гра «Екологічний метеопрогноз».
•    Рольова гра – експромт «Твоя планета».
•    Прес – конференція «Екологія землі на межі тисячоліть».
•    Розмова в колі «Який внесок у збереження природи можу внести я?».

11 клас
•    Години спілкування «Земля – наш дім , - ти – господар в нім», «Вплив канцерогенів у продуктах харчування на організм людини», «Що варто знати про екомаркування», «Жити в гармонії з природою», «Здоровий спосіб життя»,«Охорона природи – обов’язок кожного».
•    КТС «Збережемо природу нашої Планети»,
•    Науково – практичні конференції «Природні заповідники України та Рівненщини», «Чорнобиль – мірило наших помилок».
•    Екологічні інформини «Земля – планета голуба й красива, і для усіх землян – великий дім».
•    Захист екологічних проектів «Екологія та людина».
•    Розмова в колі «Доторкнутись до краси природи можна і тільки серцем».

Завантажити: Дроботун О. Г. Формування ціннісного ставлення особистості до природи (документ)

Орієнтовні форми та зміст виховної діяльності

5 клас

·                     Години спілкування «Життя вимагає руху», «Флора і

          фауна України та рідного краю».

·                     Екскурсія в природу «Вже брами літа замикає осінь».

·                     Екологічний десант «Нагодуй птахів».

·                     Інтелектуальний хокей з теми : «Гірські породи».

·                     Екологічні читання «Звідки береться і куди  дівається

           вода».

·                     Усний журнал «Рослини – символи України».

·                     Розробка екологічних проектів «Майбутнє природи мого

          краю».

·                     Екскурсія в природу «Заповідні місця Рівненщини».

·                     Конкурс «Природа – людині, людина – природі».

·                     Бесіда – мандрівка «Квіти – посмішка природи».

·                     Розмова в дружньому колі «Бережи ліс! Це запорука твого

           здоров’я!».

·                     Акція «Букет замість ялинки».

 

 

6 клас

·                   Екологічний марафон «Вода – безцінне багатство. Бережіть  

           її». 

·                   Екологічний десант «Ліс – не школа, а всіх вчить». 

·                   Акція «Парки – легені міст і сіл». 

·                   Ділова гра «Займи позицію» з теми «Червона книга  

         України». 

·                   Екологічна вікторина «Пори року». 

·                   Година спілкування «Природа – наш дім», «Світ  

         природи». 

·                   Учнівська конференція «Земля – планета Сонячної  

          системи». 

·                   Фотовиставка «Я і природа». 

·                   Гра – подорож «Рослини моєї вулиці». 

·                   Розробка проектів «Майбутнє природи в твоїх руках». 

 

7 клас

·                   Інтелектуальна гра «Чи знаєш ти водойми нашого  краю». 

·                   Години спілкування «Мій край – моя історія жива»,  

        «Берегти і примножувати природні багатства України». 

·                   Посиденьки у фітобарі «Планета здоров’я».  

·                   Слабка ланка «Царство фауни». 

·                   Екологічний проект «Бережіть воду». 

·                   Природоохоронна естафета «Знай і люби свій край». 

·                   Розмова в колі «Екологічні проблеми України та 

         Рівненщини». 

·                   Екологічна стежка «Я – маленька часточка природи». 

·                   Анкета думок «Майбутнє природи мого Поліського краю». 

·                   Просвітницький тренінг «Збережемо природні святині». 

 

 

8 клас

·                   Години спілкування «Цінуймо природу України і рідного

          Поліського краю», «Уміймо природу любити, кожній

                   стеблинці радіти», «Екологічні проблеми Рівненщини»,

                  «Цілющі властивості лікарських рослин».

·                   Конкурс знавців гірських порід «Бліц».

·                   Інтелектуальна гра «Умови життя на планеті Земля»,

         «Рослинний і тваринний світ України».

·                   Круглий стіл «Чи збереже людина природу?».

·                   Гра у форматі «Що?» «Де?» «Коли?» з теми : «Небесні

         тіла».

·                   Екологічний бумеранг «Я мрію жити в чистому місті».

·                   Перегони екологів «Зелений дивосвіт».

·                   Пошукова гра «Ліки поряд з нами».

 

9 клас

·                   Години спілкування «Мій  рідний край, моя земля»,  

         «Рослини у творах мистецтва». 

·                   Екологічний бумеранг «Подорож у світ природи»,  

         «Чорнобильська трагедія». 

·                   Інтелектуальна гра «Вони з Червоної книги». 

·                   Екологічний проект « Майбутнє природи Рівненщини». 

·                   Пошукова гра «Знайди помилку з теми «Тіла і речовини». 

·                   Брейн – ринг «Чи знаєш ти природу Погориння?»

·                   Акція «До чистих джерел».

·                   Екологічна стежка «Досліджуємо природу рідного краю».

 

10 клас

·                   Години спілкування «Жити в злагоді з природою»,

         «Природа в музиці і музика в природі», «Чи можна пізнати

                  загадки природи?».

·                   Акція «До чистих джерел» , «Майбутнє лісу в твоїх

         руках».

·                   Екологічні посиденьки «Збережемо природу рідної Землі».

·                   Науково – пізнавальна гра «Екологічне маркування

         безпечних для споживання товарів».

·                   Науково – практична конференція «Екологічні  проблеми

         України ( Рівненщини) та шляхи їх розв’язання».

·                   Ділова гра «Екологічний метеопрогноз».

·                   Рольова гра – експромт «Твоя планета».

·                   Прес – конференція «Екологія землі на межі тисячоліть».

·                   Розмова в колі «Який внесок у збереження природи можу

         внести я?».

 

11 клас

·                   Години спілкування «Земля – наш дім , - ти – господар в

         нім», «Вплив канцерогенів у продуктах харчування на  

         організм людини», «Що варто знати про екомаркування»,

       «Жити в гармонії з природою», «Здоровий спосіб життя»,

       «Охорона природи – обов’язок кожного».

·                   КТС «Збережемо природу нашої Планети»,

·                   Науково – практичні конференції «Природні заповідники

         України та Рівненщини», «Чорнобиль – мірило наших

         помилок».

·                   Екологічні інформини «Земля – планета голуба й красива, і

         для усіх землян – великий дім».

·                   Захист екологічних проектів «Екологія та людина».

·                   Розмова в колі «Доторкнутись до краси природи можна і

         тільки серцем».

Вашу публікацію на сайті може засвідчити Сертифікат

mini

Революція гідності. Війна. Рівненщина

Сайт пам'яті загиблих
Революція гідності. Війна. Рівненщина

Опитування

Які джерела електронних ресурсів Ви використовуєте найчастіше?
 

Інше