Рейтинг Користувача: / 0
НайгіршеНайкраще 

Міністерство  освіти і науки України

Відділ освіти Рівненської державної адміністрації

Карпилівська ЗОШ 1-2 ступеня

Рівненської районної ради Рівненської області

 


Дячук О.В.

 

Методичний посібник з математики для роботи з обдарованими дітьми

 

 

 

 


Рівне - 2017

 

 


(Автор-упорядник  Дячук Оксана Всеволодівна)

Рівне: РМК, 2017-

 

Посібник містить цікаві завдання з математики  для роботи з обдарованими дітьми. Матеріал посібника може бути використаний як на уроці, так і в позаурочній діяльності. Він стане у пригоді вчителям математики, учням та їх батькам .

Матеріали випробувані в Карпилівської ЗОШ  І-ІІ  ступенів.

 

 

Зміст

  1. Вступ.
  2. Шляхи і методи розвитку творчих здібностей та обдарованості

- розвиток пізнавального інтересу учнів до предмету;

- складання орієнтовних схем міркувань – запорука успіху при розв’язуванні логічних задач;

- усний рахунок під час розв’язуванні історичних задач;

- гра- творчість, гра-праця:

а. “Кенгуру” скликає друзів;

б.   Ігри в родинному колі;

- проблеми обдарованих дітей ;

- позаурочна діяльність.

3. Висновки.

4. Література.


 

Вступ

У кожній дитині є Сонце ,

треба вміти його засвітити.

Конфуцій

Життя перед людиною постійно ставить задачі. Сьогоднішнім  дітям жити і працювати в суспільстві інформаційних технологій, тому суспільству необхідні спеціалісти, які б уміли аналізувати проблеми, встановлювати системні зв’язки, виявляти протиріччя , знаходити шляхи їх вирішення ,прогнозувати можливі варіанти розвитку таких рішень. Саме така особистість готова до постійних змін  у технологіях у будь-якій сфері діяльності.

Саме  математика сприяє виробленню особливого виду здібностей – здібностей , спрямованих на узагальнення , творення логічних схем, формалізованих структур, виховує здатність до просторових уявлень, тощо.

Тому своє завдання , як вчителя математики, я бачу в тому, щоб виховати і розвинути особистість , яка здатна:

-                  до логічних міркувань, пов’язаних з потребою доводити ,робити висновки;

-                  до скорочення процесу міркувань;

-                  до переходу від прямого до оберненого ходу думку;

-                  до гнучкості мислення , незалежно від впливу шаблонів, тобто до виховання обдарованої особистості.

 

Завантажити: Методичний посібник з математики для роботи з обдарованими дітьми / Автор-упорядник О. Дячук (Документ Word)

Висновок

Одним з найважливіших компонентів , що сприяють створенню і підтримці на високому рівні науково-технічного, політичного, культурного  й управлінського потенціалу країни є налагоджена система пошуку і навчання обдарованих індивідуумів, формування інтелектуальної еліти, яка, власне кажучи, задає темп розвитку науки, техніки, економіки, культури, визначає ефективність цього розвитку. Тому одним з найважливіших напрямків діяльності вчителя в загальноосвітній школі є його робота з учнями, які мають особливі здібності. Кожен з учителів, працюючи в школі, створює власну систему роботи з обдарованими дітьми. За декілька років створюється комплекс педагогічних методик, прийомів та засобів, які дозволяють ефективно працювати з такими дітьми. І не існує серед цих комплексів двох однакових, як і не існує двох однакових вчителів або учнів. Проте , кожен учитель може знайти в досвіді інших перлини досвіду, які дозволять йому вдосконалювати власну творчу систему.

Запропонований матеріал допоможе вчителеві  математики відшукати ту ”ізюмінку“  в дитині, яку називають обдарованістю і спрямувати її в корисне русло.

У наш час мало обдарованих дітей, а ще менше обдарованих підлітків і зовсім мало обдарованих дорослих. До певного рівня талант може сам рости, а коли він уже пробивається в соціум, йому потрібна підтримка. Йому потрібен так званий ментор-порадник – це не вчитель, це людина яка допомагає знайти себе в юності, поки ти ще не знаєш, куди рухатися далі. 
Постійно працюючи з обдарованими дітьми, слід пам’ятати слова В.О. Сухомлинського: «У дитині ми повинні бачити завтрашню дорослу людину, – ось в цьому, мені здається, і полягає життєва мудрість батька, матері, педагога. Іншими словами – потрібно вміти любити дітей».

 

 

Література

 

1.   Дружинин В. Н. Психология общих способностей. – СПб.: Питер Ком, 1999. – 368 с.

2.  Глейзер  Г.И. История математики в школе -1981—238 с.

3. Добосевич А.С.  Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру»

4.  Ігнатьєв   О.І. Пізнавальні та логічні задачі з математики 5-9 клас

5.  Пізнавальні процеси і здібності в навчанні / за редакцією Шадрикова В.Д. - М.: Освіта, 1990.

 

Вашу публікацію на сайті може засвідчити Сертифікат

mini

Революція гідності. Війна. Рівненщина

Сайт пам'яті загиблих
Революція гідності. Війна. Рівненщина

Опитування

Які джерела електронних ресурсів Ви використовуєте найчастіше?
 

Інше