Рейтинг Користувача: / 0
НайгіршеНайкраще 
 Виконавчий комітет
Рівненської міської ради
КУ «Рівненський міський методичний кабінет»
Рівненський природничо-математичний ліцей «Елітар»





  Автори:
Сидорчук Людмила Костянтинівна
,
заступник директора з навчально-
виховної роботи ПМЛ «Елітар»
Данилюк Роман Едуардович,
заступник директора з навчально-
виховної роботи ПМЛ «Елітар»

 

У методичній розробці «ПМЛ «Елітар» - заклад обдарованих. З досвіду роботи.» викладено основні напрямки роботи педагогічного колективу із здібними та обдарованими дітьми, подано опис діяльності з розв¢язання науково-методичної проблеми, сутність якої відображає місію ліцею. Розробка містить узагальнені матеріали з досвіду роботи навчального закладу з питань пошуку і підтримки обдарованих дітей, їх психолого-педагогічного супроводу, шляхи реалізації програми інтелектуального розвитку творчої особистості, результативність діяльності педагогів з даного напрямку роботи та вироблену систему стимулювання й заохочення обдарованих учнів. Усі ці напрямки діяльності ПМЛ «Елітар» складають систему роботи з обдарованими дітьми. Матеріали розробки можуть використовуватися для організації роботи з обдарованими дітьми в загальноосвітніх школах, навчальних закладах та закладах нового типу, позашкільних закладах, які працюють у даному напрямку роботи.

Розробка розрахована на директорів, заступників директорів, учителів, керівників гуртків, батьків, які займаються із здібними та обдарованими дітьми.


ЗМІСТ

ВСТУП

4-5

Методичний супровід організації роботи з обдарованими дітьми.

6-10

1. Пошук і підтримка обдарованих дітей та молоді

11-19

2. Психолого-педагогічний супровід здібних та обдарованих дітей

20-25

3. Реалізація Програми інтелектуального розвитку особистості

26-29

4. Система заохочення і стимулювання обдарованих дітей

30-32

ВИСНОВКИ

33-34

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

35

ДОДАТКИ


ВСТУП

Обдаровані діти – майбутнє нації, інтелектуальна еліта, гордість, честь України, її світовий авторитет. Недарма видатні діячі нашої держави надавали виняткового значення формуванню розумового потенціалу українського громадянства, вважаючи, що тільки еліта може просувати суспільство й державу до висот досконалості. І наше завдання полягає в тому, щоб дбайливо плекати таланти, починаючи з найменших літ.

Сьогодні, в сучасному суспільстві, яке характеризується стрімкими змінами в різних сферах життя: політичній, економічній, науковій і культурно-мистецькій, поряд  з освіченою та фаховою компетентністю особливого значення набувають уміння людини самостійно мислити, висувати нестандартні ідеї та прогнозувати, виявляти творчий підхід у будь - якій діяльності . На зміну старій уніфікованій школі, зорієнтованій  на середнього учня, приходить нова система альтернативної освіти, спрямована на ефективний розвиток здібностей та обдарувань особистості.

Національна доктрина розвитку освіти України ХХІ століття, визначила принциповим положення про постійне підвищення якості освіти та зорієнтованість її на особистість.  В умовах реформування системи національної освіти, піднесення ролі творчої особистості в суспільстві значної актуальності в сучасній школі набула система роботи із здібними та  обдарованими дітьми. Перспективним шляхом її розв’язання стала організація такого педагогічного процесу, який започаткував методику пошуку та відбору обдарованих учнів і створення умов для розвитку їх природних творчих здібностей.   Тому перед кожним учителем стоїть завдання, спрямоване на забезпечення формування інтелектуального потенціалу нації шляхом  створення оптимальних умов для всебічно обдарованої молоді. Адже обдаровані люди приносять велику користь суспільству, державі, є її гордістю. Тому перед суспільством, державою, школою і сім’єю постає проблема навчання і виховання таких дітей.

З цією метою в державі забезпечується подальше впровадження системи профільного навчання, інформатизації та комп¢ютеризації навчально-виховного процесу, впровадження моніторингових досліджень, експертизи якості освіти, збільшення охоплення дітей позашкільною освітою, зокрема науково-дослідницькою діяльністю, сприяння зміцненню матеріально-технічної бази навчальних закладів, що забезпечує умови для реалізації завдань, визначених стратегією розвитку освіти на 2011-2021 роки. Програма роботи з обдарованою молоддю на 2011-2014 роки, прийнята Рівненською міською радою, проголошує одним із пріоритетних напрямків політики нашої держави «оптимальне забезпечення формування інтелектуального потенціалу нації, зокрема виявлення обдарованої молоді  і надання їй різнобічної підтримки».

Тому для сучасного закладу актуальними постають такі напрямки роботи:

  • пошук обдарованих дітей;
  • створення умов для розвитку їхніх природних здібностей і обдарувань;
  • підтримка і симулювання розвитку інтелектуально й творчо обдарованих дітей;
  • створення високопрофесійного, креативного педагогічного колективу.


Вашу публікацію на сайті може засвідчити Сертифікат

mini

Революція гідності. Війна. Рівненщина

Сайт пам'яті загиблих
Революція гідності. Війна. Рівненщина

Опитування

Які джерела електронних ресурсів Ви використовуєте найчастіше?
 

Інше