Овдійчук Лілія Миколаївна, кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри української мови та літератури ПВНЗ «Міжнародний
економіко-гуманітарний університет імені академіка С. Дем’янчука», м. Рівне
У статті йдеться про особливості вивчення біографії Павла Грабовського у школі (загальноосвітній та вищій) на уроках української літератури та на лекціях і практичних заняттях з історії української літератури у ВНЗ за мемуарною та епістолярною спадщиною. Автор репрезентує методику роботи з першоджерелами та процес створення літературно-психологічного портрета письменника на прикладі життєвого щляху Павла Грабовського. Науковець подає уривки зі спогадів, архівних документів, листів, які розкривають особистість митця: його характер, вдачу, естетичні уподобання, обдарування, сферу діяльності, оточення. У статті запропоновано різні форми, методи та прийоми роботи з першоджерелами, а також систему узагальнювальних запитань та завдань, які допомагають старшокласникам та студентам проаналізувати, узагальнити, критично осмислити документи, мемуари та епістолярій Грабовського і створити власний портрет-таблицю «Павло Грабовський як особистість».
Ключові слова. Мемуари, епістолярій, особистість, Павло Грабовський, вдача, характер, освіта, обдарування, сфера діяльності, оточення, літературно-психологічний портрет, критичне осмислення.
Завантажити файл у форматі pdf