SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!
Рівненська обласна універсальна наукова бібліотека      e-mail: scherban.r@gmail.com

Освітній навігатор

  • Головна
  • Новини
  • Нова школа
    • Конспект уроків
      • Фізика
      • Алгебра
      • Хімія
      • Астрономія
      • Біологія
      • Історія
      • Історія України
      • Географія
      • Математика
      • Економіка
      • Українська мова
      • Українська література
      • Зарубіжна література
      • Іноземна мова
      • Фізична культура
      • Художня культура
      • Трудове навчання
      • Захист Вітчизни
      • Позакласна робота
    • Дошкільна освіта
    • Початкова школа
    • Досвід роботи
    • Цікаво знати
  • Особлива дитина
    • Інклюзія
  • Батьки і школа
    • Булінг
  • Виші вчителю
    • МЕГУ ім. С.Дем’янчука
    • РДГУ
    • РОІППО
    • Передвища освіта
  • Література педагогу
  • Home
  • Новини
  • Виші вчителю
  • Світ дитинства у творах Михайла Коцюбинського
23.04.2021
Неділя, 03 Січень 2021 / Published in Виші вчителю, МЕГУ ім. С.Дем'янчука, українська література

Світ дитинства у творах Михайла Коцюбинського

Ярослав Поліщук,

Доктор філологічних наук, професор кафедри україністики

Познанського університету імені Адама Міцкевича (Польща)

     Постать героя-дитини стала важливим моментом у розвитку слов’янських літератур ХІХ століття, про що свідчать твори Е. Ожешко, Ф. Достоєвського, Г. Сєнкевича та ін. В українській літературі слід звернути пильну увагу на ранні оповідання Михайла Коцюбинського «Харитя», «Ялинка», «Маленький грішник». Вони становлять властивий творчий дебют письменника, а публікація цих оповідань стала можливою завдяки творчій співпраці автора з редакцією галицького дитячого журналу «Дзвінок» (1890). У зображенні дітей письменник поєднує засади побутово-реалістичної школи з елементами психологічного письма. Про це свідчать лаконічні портрети героїв, динамічні діалоги, майстерні пейзажі. Герої Михайла Коцюбинського показані в межових життєвих ситуаціях, що вимагають від них морального вибору і мобілізації сил. Вони тісно пов’язані зі світом дорослих і відображають актуальні проблеми цього світу.

     Ключові слова: дитяча література, герой, письменник, оповідання, психологізм, характер.

Image of the child as a hero of literary text became an important thing in the process of development of Slavic literatures of XX century. Writings of E. Ozheshko, F. Dostoyevsky, H. Sienkiewicz evidence it the best of all. In Ukrainian literature such examples represent Mykhailo Kotsiubynskyi’s early stories such as Kharytia, Yalynka (Fir Tree), Malenkyi Hrishnyk  (A Little Sinner). They were debut creatings of the author and publication of those stories had become possible thanks to the cooperation of the author with the editorial office of the child magazine “Dzvinok” (“A Small Ring”) which had been publishing in Galychyna. Showing the types of children the writer combined principles of everyday-realistic style with elements of psychological writing. We can find this in laconic portraits of heroes, dynamic dialogues, masterful landscapes Mykhailo Kotsiubynskyi’s heroes are shown in the border situations of life in their standing before the moral choice. The author’s little heroes are closely connected with the world of adults and reflect the current problems of this world.

Keywords: children literature, hero, writer, story, psychologism, character.

 завантажити файл у форматі pdf

 

  • Tweet

What you can read next

Василь Симоненко (1935-1963) – «витязь молодої української поезії». 11 клас
Євген Гуцало «Сім’я дикої качки» – твір про людину і світ крізь призму морально-етичних проблем
Євген Гуцало. «Сім’я дикої качки» – твір про людину і світ крізь призму морально-етичних проблем

Залишити відповідь Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Останні коментарі

    Recent Posts

    • Народна мудрість на уроках в початкових класах

      Марчук Л.В., вчителька початкових класів, КЗ Ло...
    • Корекція, закріплення правильної вимови звуку [ц]

      Філіпчук Юрій Степанович, вчитель індивідуально...
    • Як організувати та підтримувати спілкування і взаємодію дітей в інклюзивному класі. Частина 2

      Марія Марковська Публікуємо другу частину статт...
    • Як використовувати діалог, переговори та дебати на уроках – посібник для всіх учителів від Британської Ради

      Анна Степанова-Камиш Уміння вести аргументовани...
    • Що таке емоційний інтелект, ненасильницьке спілкування та як мирно розв’язувати конфлікти

      Ольга Головіна Складність розв’язання конфлікті...

    Archives

    • Квітень 2021
    • Березень 2021
    • Лютий 2021
    • Січень 2021
    • Грудень 2020
    • Листопад 2020
    • Жовтень 2020
    • Вересень 2020
    • Серпень 2020
    • Липень 2020
    • Червень 2020
    • Травень 2020
    • Квітень 2020
    • Березень 2020
    • Лютий 2020
    • Січень 2020
    • Грудень 2019
    • Листопад 2019
    • Жовтень 2019
    • Вересень 2019
    • Серпень 2019
    • Липень 2019
    • Червень 2019
    • Травень 2019
    • Квітень 2019
    • Березень 2019
    • Лютий 2019
    • Січень 2019
    • Грудень 2018
    • Листопад 2018
    • Жовтень 2018
    • Вересень 2018
    • Серпень 2018

    Categories

    • Алгебра
    • Батьки і школа
    • Без категорії
    • Біологія
    • Булінг
    • Виші вчителю
    • Всесвітня історія
    • Географія
    • Досвід роботи
    • Дошкільна освіта
    • економіка
    • Зарубіжна література
    • Інклюзія
    • іноземні мови
    • Інформатика
    • історія
    • Історія України
    • Конспект уроків
    • Література педагогу
    • Математика
    • МЕГУ ім. С.Дем'янчука
    • Музика
    • Нова школа
    • Новини
    • Основи здоров’я
    • Особлива дитина
    • Позакласна робота
    • Початкова школа
    • Правознавство
    • РДГУ
    • РОІППО
    • Сценарії
    • Трудове навчання
    • українська література
    • українська мова
    • Фізика
    • Фізична культура
    • Хімія
    • Художня культура
    • цікаво знати

    Мета

    • Увійти
    • RSS записів
    • RSS коментарів
    • WordPress.org

    © 2018. All rights reserved. Рівненська обласна універсальна наукова бібліотека    scherban.r@gmail.com Щербан Раїса Миколаївна

    TOP